About Me

My photo
Smily person but straight,punctual,honest n ask me more..

Siapa mahu Follow...

Thursday, September 17, 2015

HIDUP SEMENTARA MATI ITU PASTI.. AKHIRAT KEKAL

HIDUP SEMENTARA MATI ITU PASTI.. AKHIRAT KEKAL

Akhir-akhir ini aku sering teringatkan MATI...bagaimanakah cara nya penghakhiran hidupku ini.. Terasa takut..seram..dosaku bertimbun.. adakah taubatku diterima..perasaan takut menempuh mati..berkesorangan dalam alam barzah mula dirasai...kenalan rapat family sudah meninggalkan aku seorang demi seorang.. Pernah dgr ust kata bagaimana nak tahu bila masa kita nak sampai.. tgklah sekeliling kita adakah org terdekat dah mula pergi...maka makin hampir  lah masa kita...

Aku belum bersedia untuk menghadap-Mu Ya Allah.. Tapi jika masaku dah sampai  aku redha... Sesungguhnya jika sudah masa aku pergi menghadap-MU.. tiada siapa dpt menghalangnya..

Maafkan aku wahai keluargaku, teman seperjuangan.. sahabat handai..Halalkan makan minum ku..Halalkan apa juga yg aku terambil dari kalian..  Maafkan aku atas segala tutur bicara ku ini.. Kdg2 menyakitkan... kdg2 ianya sekadar gurauan... Mohon jgn ambil hati.. Aku dipinjamkan utk menjadi keluarga, teman dan sahabat kalian... 

Ingatlah juga kita hanya sementara di dunia.. Harta yg bertimbun tidak d gunakan ke jalan Allah itu akan membelit kita satu hari nnt... Ambil lah apa yg aku ada utk amal jariah yg tidak sempat aku lakukan.. Wakafkan lah pada yg memerlukan...

Aku Halalkan apa juga kalian telah ambil dariku.. Aku maafkan juga setiap kesilapan kalian.. sengaja atau tidak sengaja aku Maafkan.. kita manusia n tidak lekang dari melakukan kesilapan.. Kita tidak "perfect"..

Doakan aku wahai keluarga, teman, dan sahabat2 ku...Doakan aku dalam solat kalian...



No comments: