About Me

My photo
Smily person but straight,punctual,honest n ask me more..

Siapa mahu Follow...

Tuesday, June 7, 2011

Kata hati seorang Kakak

Aku menulis ni mungkin dalam keadaan mood yg tidak baik, baru je call mak, mak lak kurang sihat. Abh pon x sihat, mak pula menyampaikan berita yg adik bongsu pompuan aku nak bertunang dalam tempoh terdekat ini. Apa yg aku bengang adik aku tu masih muda, tak de simpanan sbb baru keje, dapat pula calon suami org.

Aku tak pasti adakah aku sebagai kakak ini berfikiran rasional, dan mohon agar rakan2 boleh memberikan buah fikiran untuk aku berfikir lebih waras atau matang. Usia aku yg 34 thn ini bukan tidak memikirkan pasal perkahwinan cuma belum ada jodoh, ada kawan pon hanya nak ambil kesempatan. Apa tah lagi adikku yg baru masuk 21 thn itu dah nak memasuki alam perkahwinan dengan SUAMI org plak tu.

Apakah yg patut aku lakukan? Jika situasi ini terjadi pada kalian apakah yg patut kalian buat? Family aku bukan family yg ada-ada.. Apa pon xde.. Aku emosi kala ini. Sungguh aku tekilan kerana baru diberitahu sedangkan majlis pertunangan akan berlangsung dalam tempoh x sampai 1 bulan.

Semoga Allah membuka hati aku menerima seadanya dan redha. Tp hakikatnya aku memikirkan tentang masa depan adikku yg hidup bermadu... Apa pon x boleh...

Sekian. Wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

NorZ@K said...

Sy mcm nak cari perisai untuk notebook sy n, sbb anti virus norton dah expired, skarang n harapkan yg percuma aje. Apa effect kalau x de anti virus, nak tnya sama mcm fatin tanya apa beza antara internet dan biasa anti virus? Post kt blog saya k... Tq

jawapan :
kalau x pakai antivirus,mudah kena virus,pastu nant kalau slalu guna bank online terdedah dgn risiko,boleh gak buat laptop jadi lembat sebab ada virus

beza antara internet dan biasa anti virus?

internet : bila main internet secure,file kat komputer pun secure

biasa antivirus : protect file kat komputer je,bila main internet dia x protect